Napi Márai

"Ha az embereknek nem tetszik, hogy így, vagy úgy élsz ... ne bánjad. Nem az embereknek élsz. De ha magad törvényei ellen vétkezel, e hűtlenséget keservesen megbánod..." Márai Sándor

"Tedd, amit úgy érzed tenned kell, arra menj, amerre a szíved terel. Hisz időd oly kevés, légy hát magad ura, míg élsz!" Axl Rose

/ www.rockpont.polomania.hu / @:rockpontinfo@gmail.com / www.facebook.com/RockPont

2013. július 10., szerda

Kun Péter /1967-1993/



"Fiam, nem zenésznek való a motor, 
elesel vele és abból nagyon-nagy baj lehet" 
- mondta még korábban az édesapja.



 Élt 9386 napot...




 1993. július 10-én Kun Péter mindössze 25 éves volt, amikor egy végzetes motorbaleset során életét
vesztette. Az Agárdon megrendezett harmadik Edda-táborból indult el Budapestre Yamaha versenymotorján július 10-én, hajnali négy órakor. A 70-es út 47-es kilométerköve pedig azóta is zarándokhelynek számít.Motorosok, rockzenészek, rockerek és minden jó ember számára tragikus évforduló a mai nap.

 
A Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság akkori közbiztonsági helyettese azt nyilatkozta, a nyomok alapján Kun Péter feltehetően meg akart fordulni a motorjával, hogy visszainduljon Agárdra, ezért keresztbe állt az úton. A mikrobusz beviharzott a kanyarba, a testőr fékezett, de nem kerülhette el az ütközést, a gitáros azonnal meghalt. 
/ a mai napig tartó mindenféle híresztelés bogozása nem célom. / 








 Pétert 1993. július 17-én több ezer gyászoló jelenlétében helyezték örök nyugalomra a százhalombattai katolikus temetőben.




Színpad formájú ravatalon feküdt, virágokkal díszített Gibson-gitárral. 
A fekete Edda-pólós rajongókat elkülönítették a gyászoló családtól, az együttes tagjaitól. Az első sorokból bekiabáltak a koporsónál álló Patakynak: "Mondd, hogy nincs benne Kunos!"





  ""Utoljára épp arról beszélgettem vele, hogy miért adta vissza a choopert, és hogy tetszik neki ez a Speed-motor. Hogy neki a sebesség milyen sokat jelent"- mondta el Szasza, a Sex Action frontembere.








” Csütörtökön, az Edda- tábor első napján láttam utoljára. Kérdeztem. tudja-e, hogy szombaton, július 10.- én lesz a találkozásunk hároméves évfordulója? Bólintott, és azt mondta, hogy lesz  meglepetése. És július 10. én meghalt…A koporsónál beletettem a zsebébe a gyerekről készült ultrahangos képet, a kiskutya medálom párját, és levágtam a hajából egy tincset…”.
 A hat hónapos terhes Újfalusi Éva, Kun Péter barátnője 1993- ban a temetés után nyilatkozta ezt. 1993 decemberében megszületett Kun Péter lánya: Petra.

                                                                                                 Péter gyermekkorától a zene vonzásában élt, hiszen Édesapja is zenész volt, és korán kísérte fellépésekre illetve vett azokban részt később. Mire elérte a hároméves kort már ő is aktív részese volt édesapja zajos próbáinak: sorba rakta a mesekönyveit, s fakanállal a kezében dobosként csatlakozott a felnőttekhez. Ekkoriban már édesapját is kezdte kioktatni: "Apuci ez nem jó, hamisz" mondattal tette helyre a hamisan éneklő édesapját.                                       Egy nyári délután focizni ment édesapjával Komár motorral. Peti elől ült, s nagy hévvel magyarázott valamit, így elfelejtett kapaszkodni a kanyarnál, s az árokba esett. Az árokból kimászva az első mondata ez volt: "Apuci, ezt most megúsztuk!"

Péter egykori tanára, Gubica Tibor igy emlékezett rá, mint kisiskolásra: "Lelkiekben volt ő másabb a többitől. Meg kell, hogy mondjam, hogy rajongtak érte az osztálytársai. Ez nekem egy örök kérdőjel marad, hogy miért  imádták őt ennyire az osztálytársai. Petya meg komoly volt, szóval nem volt olyan virgonc gyerek mint a többiek, korához képest mondhatom úgy, hogy valahogy érettebb volt.  Tulajdonképpen én őt igazán felszabadultnak sohasem láttam. Péter érzelmekben mindig is gazdagabb volt. Ez meglátszott a komolyságán, a megjelenésén is. Érzékeny volt, és ezekre az érzékeny lelkekre különösen oda kell figyelni.  Általában az érzékeny emberek a tehetségesek, az őstehetség bennük van, és ezért is viselik nehezebben az élet viharait, megrázkódtatásait, és ezért is őket hamarább éri katasztrófa. Diákként precíz, szorgalmas, kötelességtudó volt, komolyabb mint a többi. "




Mikor 12 éves korában egyik osztálytársa kölcsönadta neki a Deep Purple japán koncertlemezét, leesett az álla Blackmore gitárjátékától. A csellót abbahagyta, s innentől kezdve csak a gitárral foglalkozott. Münchenben vették meg az első maga által elképzelt gitárt. (B. C. Rich márkájú gitárról van szó.) 



Önálló pályafutását 1984-ben kezdte, saját alapítású zenekarában,
a Tritonban kezdődött,(1984–1986) 



játszott a Magazin / a Sing Sing elődje/, a Sing Sing, (1988–1989)
Kenguru, új Triton (1989–1990)
és profi karrierjének nyitányaként a Pokolgép együttesben (1990–1991)

 Pokolgép - Petőfi Csarnok (1991) [TELJES]


1991. áprilisában  kisértette meg az akkori sztárzenekar, az Edda frontembere Pataky Attila, aki Pétert előző zenekarával hallotta játszani. Három hetes próbaidőszak után, május 1-jén a PECSÁ-ban lépett először színpadra az EDDA tagjaként és az együttesnek haláláig tagja is volt. Pataky Attila (ének), Gömöry Zsolt (billentyű), Donászy Tibor (dob), Kicska László (basszusgitár) zenésztársaként, rövid pályafutása alatt szinte mindent elért, amit elérhetett. Három nagylemez (EDDA 13, Az EDDA két arca, Elveszett illúziók); szakmai elismertség; sok száz koncert; eljutott a zenekarral Amerikába, egy lelkes rajongótábor szerette és tisztelte Őt … s mindezek ellenére megmaradt olyannak amilyen volt: csendes és közvetlen.


Kun Péter - 1.rész






         
 „Mindig jókedvű, vidám volt. Intelligens srác, aki nemcsak kiváló zenész, hanem kellemes beszélgetőpartner, jó haver, ritka jelenség a rockzenészek között” – emlékezett vissza rá Cselőtei László.
 2008.08.03. 02:24
Tobola Csaba - OSSIAN: 'Péterrel való barátságom az igaz barátság törvényén alapult. Számára én voltam a legjobb dobos, és számomra ő volt a legjobb gitáros. Amikor szétváltak útjaink, utána is sokat találkoztunk, beszélgettünk, néha még itthon is Battán. Mielőtt Petivel megtörtént volna a baleset, a legutolsó fotozása velem volt. Szerintem ez nem véletlen, ez is olyan érdekes dolog volt, hogy ez igy történt, és igy akarta a sors, és Isten. Volt egy "sztárok trikóban" cimű Ifjúsági Magazinbeli riport, és fotó, és abban én voltam az Ossiánból, és Peti az EDDÁ-ból. Aztán eljött a végzetes nyár. Azt hiszem, hogy akkor kötöttek egy Yamaha szerződést, és Peti kapott egy Yamaha chooper motort. Volt itt egy srác Battán, akinek egy gyorsasági motorja volt, és cseréltek a Petivel egy körre. Mikor a gyorsasági motorral ment, és visszajött, azt mondta, hogy hihetetlen, hogy micsoda különbség van a két motor között. Én akkor már elkezdtem félni hogy belebukott a sebességbe, és hogy valami nem jó így. Később csak annyit hallottam, hogy lecserélte a motorját. Egyszer láttam még Pesten, csak úgy távolról láttam a motorról, hogy ő az. Aztán legközelebb a baleset napján hallottam róla. Emlékszem, hogy itt feküdtem a szobában, és akkor mondta be a rádió, hogy az EDDA koncert elmarad, és azok akik elindultak ne induljanak el, mert a koncert elmarad Kun Péter motorbalesete miatt. Nahát mondom gratulálok Peti ügyes vagy - és ezenkívül még csak annyit mondtak be, hogy kórházban van és megsérült. Én már ezek után telefonáltam, és rohantam ezerrel mindenhova, hogy milyen kórházban van a Peti, milyen az állapota, mi történt, hogy történt stb. Aztán nem találtam semmit, csak annyit, hogy kórházban van, és senki nem akarja elmondani, hogy milyen kórházban van, és hogy van. Aztán olyan gyanús lett, hogy miért nem akarják elmondani, hogy milyen kórházban van a Peti. Hát aztán nagyon nagy meglepetésemre sajnos kiderült, hogy meghalt. Nagyon elszomorodtam mert megint egy jó ember halt meg és egy nagyon nagy zenei tudással rendelkező ember aki nagyon sok mindent betöltött az életemben. Véleményem szerint nagy veszteség a magyar zenei életnek, és főleg azoknak akik igazán közel álltak hozzá, és igazán szerették őt. A mai napig járok ki a sírjához, elmondom, hogy mi történt a városban, a zenei életben stb. és elbeszélgetünk a dolgokról, mindenről. Hát persze én beszélek végig, és elképzelem a válaszait. Tehát nem engedtem el magamtól a Pétert, érzem, hogy velem van, és szerintem tudja ő is, hogy én vele vagyok és hogy mindig is szeretni fogom, és örökre barátok maradunk."




Sing Sing 9386













Egy dolgot minden rocker biztos tud

Gitározni, jól kevés ember tud

Élt köztünk egy jószívű ember

Aki úgy gitározott, mint egy isten 

De a sors közbeszólt élete útjába

Soha nem tudjuk meg ezzel mibe meggátolta

Egy szörnyű baleset sajnos megtörtént

És elvitte tőlünk Százhalombatta hősét

Triton, Sing Sing, Edda, Pokolgép zenei útja

Soha nem felejtjük el milyen, ha a gitárt nyúzza
Zseniális volt minden egyes szólója
Kunos Peti nem felejtünk el soha