Napi Márai

"Ha az embereknek nem tetszik, hogy így, vagy úgy élsz ... ne bánjad. Nem az embereknek élsz. De ha magad törvényei ellen vétkezel, e hűtlenséget keservesen megbánod..." Márai Sándor

"Tedd, amit úgy érzed tenned kell, arra menj, amerre a szíved terel. Hisz időd oly kevés, légy hát magad ura, míg élsz!" Axl Rose

/ www.rockpont.polomania.hu / @:rockpontinfo@gmail.com / www.facebook.com/RockPont

2013. június 6., csütörtök

Steve Vai és Paganini

2013. 06. 06.

" Felébredtem ma Moszkvában ez június 6 nap, és elárasztott a sok csodálatos születésnapi üdvözlet.  Nem tudom miért, de én még mindig szeretem az én születésnapom, ahogy tettem, amikor kisfiú voltam. Jó érzés, és ma erre a fellépésre itt Moszkvában készen állok.  Béke szeretet és boldogság ..ezek a jó dolgok."

Ez áll ma a facebook oldalán. 

 

Steve Vai & Evolution Tempo Orchestra - For the Love of God (Live) Part 2

a 100 tagú tokyoi Metropolitan Symphony Orchestra-val adott koncertje





 Ma ünnepli 53.születésnapját. A  modern rockgitározás legújítóbb, legnagyobb hatású gitárosa mestere, Joe Satriani mellett.
Hangzása és stílusa kiemelkedően egyéni. Frank Zappa csak a "kis olasz virtuóz"-ként jelentette be....






Vai a mindenkit lenyűgöző technikájú játéka mellett pl méhészkedik, jótékonykodik, producerként dolgozik.
Játéka több játékfilmben is felcsendül....  1986-ban Ralph Macchio  filmjében, a Crossroads-ban pedig szereplőként is látható, amint az ördög gitárosát játssza. A film csúcspontja, mikor Vai gitárpárbajt folytat Macchio-val. Vai Paganini Caprice No. 5 darabját játssza:



Pályafutásának egyik legnehezebben emészthető de legkülönlegesebb darabja egy elektromos gitárra írt concerto,  mely a "Fire Strings" címet viseli és Ichiro Modaira japán zeneszerző szerzeménye. Saját elmondása szerint a 20 perces, hangnem nélküli elektromos gitárszóló megtanulása volt karrierjének legigényesebb feladata. 




"Szinte lehetetlen eljátszani, és éppen ez az amiért megcsináltam. Azt hiszem, csak néhány gitáros tudja eljátszani, de nem tudom ki, mert ez a zene félelmetes időt és odaadást igényel. Hihetetlenül nagy megtiszteltetés volt, hogy részese lehettem."


<