Napi Márai

"Ha az embereknek nem tetszik, hogy így, vagy úgy élsz ... ne bánjad. Nem az embereknek élsz. De ha magad törvényei ellen vétkezel, e hűtlenséget keservesen megbánod..." Márai Sándor

"Tedd, amit úgy érzed tenned kell, arra menj, amerre a szíved terel. Hisz időd oly kevés, légy hát magad ura, míg élsz!" Axl Rose

/ www.rockpont.polomania.hu / @:rockpontinfo@gmail.com / www.facebook.com/RockPont

2013. április 15., hétfő

A Tűz jegyében / az Ossián új albuma


 „Mi változatlanul egységes albumokban gondolkozunk, 
nem abban, hogy összehozzunk 1-2 húzónótát és hozzá a tölteléket…” Paksi Endre  (HammerWorld)

Erdélyi Krisztián basszusgitáros
Wéber Attus gitáros
Paksi Endre énekes
Rubcsics Ricsi gitáros
Kálozi Gergő dobos
                            közreműködésével  elkészült e szavaknak a sorban a tizenkilencedik bizonyítéka


                                                       A Tűz jegyében címmel

A lemez folyamatosan jut el az ország minden jobb lemezboltjába, elsőként a független lemezboltokat ajánljuk figyelmetekbe: Budapesten a Hammer Zenebarlangot (www.metalshop.hu/ ossian) a CD Pincét (www.cdpince.hu), a Headbangert (www.headbanger.hu) a Rock Diszkontot (www.rockdiszkont.hu) a Lemezkuckót (www.lemezkucko.hu) valamint Debrecenben a Rockness-t (www.rockness.eu), mindenhol van lehetőség netes rendelésre is.

 

1. Ezredszer

"A dalszövegben nem rejthettem el a véleményemet, hogy szerintem az országunk finoman szólva nem a legjobb úton halad,----"

olvasd tovább

"....ez a húzós középtempójú, erős refrénű dal jól mutatja a lemez irányvonalát. Ezért választottuk nyitódalnak,...."  Megjelenés ideje: 2012.12.22.



Emberek csapdákban vergődnek,
feszül az indulat, a harag oly' nagy
Családok hullanak, süllyednek, fulladnak,
nem jön a mentőhajó, s a jéghegy túl nagy...
én mondom:

Bridge:

Felborult a Rend, ordibál a Csend,
mondják, hogy hallgatnom kell.
Soha nem tudok, az nem én vagyok.
 

Refr.:
Én a járt utat a járatlanért,
a békességet a becsületért,
ha újra kell, én készenállok, ezredszer nekivágok.
Én biztonságot az igazságért,
ahogy őseim egy Új Világért,
és ha férfi módra elveszni kell,
én ezredszer sem adom fel

Özönlenek az üresség bajnokai,
dicsfényre törve, a csatornák patkányai.
Egynapos sztárok, média-trónjai,
semmiből a semmibe, a senkik klónjai...
én mondom:

Bridge:
Felborult a Rend...

Refr.: Én a járt utat a járatlanért...

 

2. Miénk a pálya

"Ez egy kimondottan optimista hangvételű, a tőlem megszokotthoz képest némileg ironikusabb, szójátékokra épülő, erősen szövegcentrikus dal. Rendkívűl kényes a tempója, mert se lassabban, se gyorsabban 'nem él meg' a szöveg..."



3. Ha Te ott leszel velem

"Ez úgy készült, mint a régi időkben: ültem a gitárommal és kiszakadt belőlem a szöveg és a zene, szinte egyszerre. Hiszek a Szerelemben, hiszek abban, hogy ebből a csodálatos érzésből csak egyetlen egy adatik meg az ember életében..."



4. Fogadd el magad

 

"Ez a lendületes, gyors tempójú nóta Ricsi zenei alapja, én az énekdallamot és a szöveget hoztam, plusz egy kicsit megvariáltam az eredeti elképzelést, ugyanis a nyitóriffre egy jó refréndallam született, úgyhogy kettős funkciót lát el a dalban."

  "Az még ennél is rosszabb, amikor valaki már el is hiszi a szerepét, mert különböző okok miatt nem tudja, vagy nem meri felvállalni önmagát. Nagyon nehéz dolog ez, talán az egyik legnehezebb az életben, de szerintem fontos megtenni mégis, bármi legyen is a következménye…"


5. A robot

"A dalszöveg napjaink egyik jellegzetes embertípusáról szól, aki mindent elfogadva, beolvadva környezetébe, engedelmesen, robotként görgeti a napjait…"



6. Végzetem a kezdettől

"A témája pedig életem másik nagy szerelme, a Zene..."
 


7. A Tűz jegyében

 

"Jellegzetes Ossian ballada, nagyívű refrénnel, óriási gitárszólóval..........tapasztalataim azt mutatják, hogy az érzelmek és a viselkedésformák a legtöbbször igazodnak a születésünk csillagjegyéhez." 


8. Szakítópróba

  "A refrén feketén-fehéren fogalmaz: 'ez az én házam, ez az én otthonom, aki békével jön, azt én befogadom, de kell már a rend, béke és csend'… Azt hiszem, ehhez nem kell több kommentár, talán még csak annyi, hogy Ricsi zenei alapja tökéletesen passzol a mondanivalóhoz."




9. Életveszély

"Végtelenül letisztult dal lett. ... Ez a dalszöveg a 'létezés helyett igazán élni' témakört járja körül."

 


10. Mindig Veled 

"Monumentális, epikus szám, tempóváltásokkal, nagy kórusokkal. Hangulatilag talán a Végállomás Motelre emlékeztet. Összetettsége miatt a többinél talán még többet dolgoztunk rajta Ricsivel. Többször átírtuk, de úgy érzem hogy a végeredmény megérte a fáradozást, méltó lezárása az albumnak."