Napi Márai

"Ha az embereknek nem tetszik, hogy így, vagy úgy élsz ... ne bánjad. Nem az embereknek élsz. De ha magad törvényei ellen vétkezel, e hűtlenséget keservesen megbánod..." Márai Sándor

"Tedd, amit úgy érzed tenned kell, arra menj, amerre a szíved terel. Hisz időd oly kevés, légy hát magad ura, míg élsz!" Axl Rose

/ www.rockpont.polomania.hu / @:rockpontinfo@gmail.com / www.facebook.com/RockPont

2013. április 5., péntek

"A legkevésbé, híres akartam lenni" / In memoriam Kurt Cobain

A hírforrások nem egyeznek a pontos dátumban, melyet Kurt Cobain halálának évfordulójaképp tarthatnánk számon.... és szerintem számunkra lényegesebb, hogy 1967. 02. 20. napon megszületett, és hogy 14 évesen a nagybátyja által felajánlott születésnapi ajándékok közül nem a biciklit hanem a gitárt választotta.....






Neil Young a ’Sleeps With Angels’ című számába öntötte érzelmeit 1994-ben Kurt Cobain halálával kapcsolatban. Mélyen megérintette, hogy a sokat sokféleképp értelmezett búcsúlevelében idézett a  ’Hey Hey, My My’ című dalából : „Jobb kiégni, mint eltűnni”....




 Egy tapasztalt idióta szájával szólva, aki nyilván egy kiherélt, infantilis panaszkodó inkább. Ez a jegyzet könnyen érthető kell, hogy legyen. Minden figyelmeztetés a punk rock 101 havibajából, mióta először találkoztam közösségetek erkölcsiségével – függetlenséggel átitatott ölelésével – nagyon igaznak bizonyult. Túl hosszú ideje nem érzem már a zene hallgatásának vagy csinálásának izgalmát. Bűnösnek érzem magam emiatt – túl a szavakon. Például amikor a színpadon vagyunk, a fények kialszanak és elkezdődik a tömeg mániákus örvénylése, ez nem hat már úgy rám, ahogy Freddie Mercury-ra hatott, aki szeretni tűnt és elmerülni a tömeg szeretetében és csodálatában, amit én abszolút csodálok és irigylek. Az igazság az, hogy nem tudlak bolonddá tenni titeket, senkit. Ez egyszerűen nem fair se veled se velem. A legszörnyűbb bűn, amit el tudok képzelni az az, hogy ha szétbaszom az embereket a szarral, és úgy teszek, mintha 100%- osan jól érezném magam. Néha, mielőtt kimegyek a színpadra, úgy érzem, mintha egy blokkolónak kellene lennie valahol. Mindent kipróbáltam, már ami erőmből tellett, hogy értékeljem (és csinálom is, istenemre csinálom de ez nem elég). Értékelem a tényt, hogy én-mi annyi embert megérintünk és szórakoztatunk. Csak egy narcisztikus fazon képes akkor értékelni a dolgokat, amikor már elmúltak. Túl érzékeny vagyok. Kicsit idiótának kellene lennem, hogy újra érezhessem azt az eufóriát, amit még gyerekként. Az utolsó 3 turnén sokkal jobban elfogadtam az embereket, akiket személyesen ismertem és a rajongóinkat, de még mindig nem vagyok túl a frusztráción, bűntudaton és empátián amit mindenkivel szemben érzek. Mindünkben van valami jó, és én azt hiszem egyszerűen túlságosan szeretem az embereket, annyira, hogy az már szomorúvá tesz. A kicsi, szomorú, érzékeny, “nem-méltányoló” Jézus. Miért nem élvezed egyszerűen? Nem tudom. Van egy istennő feleségem aki a nagyravágyástól és empátiától szenved és egy lányom, aki túl sokat emlékeztet arra, ki is voltam régen, tele szerelemmel és kedvvel, mindenkit megcsókolva akivel találkozik, mert mindenki jó és senki se bántja. És ez megrémít a legbensőbb szintekig. Nem tudom elviselni a gondolatot, hogy Frances a nyomorult, önpusztító, halott rocksztár lesz, amivé én lettem. Jól vagyok, nagyon jól vagyok és hálás, de hétéves korom óta gyűlölettel teltem meg az emberek iránt. Csak mert az embereknek úgy tűnik, hogy könnyű empatikusnak lenni. Csak, mert túlságosan szeretem és sajnálom az embereket. Azt hiszem. Az égő, émelygő gyomrom poklából köszönöm mindenkinek a leveleket és az aggódást az elmúlt években. Túlságosan is szeszélyes, hangulatember vagyok. Nincs már nyugalmam többé és úgy emlékszem jobb kiégni, mint elbújni. Béke, szeretet, empátia. Kurt Cobain Frances és Courtney, ott leszek az oltárotoknál. Courtney, kérlek tarts ki, Frances-ért. Az életéért, ami sokkal boldogabb lesz nélkülem. I love you, I love you!






Sokan tisztelegnek azóta is a Nirvana együttes frontemberének emléke, munkássága előtt.... A Tankcsapda  Egyszerű dala nálunk biztosan az egyik legnépszerűbb:




  Tegnap a hír arról szólt, hogy Gary Moore sírja tavaly áldatlan állapotban áll...és nincs hír a család által előrejelzett síremlék azóta történő felálításáról, legalábbis én nem találtam erről szóló hírnek nyomát az interneten...
Bármi zajlik is a médiában jelenleg a Republic együttes körül.... az mindenképp megmelítendő, hogy sem szűkebb sem tágabb értelemben vett családját nem gátolta a magyar mostoha időjárás abban, hogy Cipőt méltó síremlékkel helyezzék végső nyugalomra....és bízom benne, hogy soha nem lesz méltatlanul elhanyagolt állapotban.



>Vajon mi történt Kurt hamvaival? Courtney 2005 szeptemberében azt nyilatkozta a Spin magazinnak, hogy a Nirvana frontemberének hamvait egy széfben tárolják. Szó szerint:
„Nemrég elhajtottam a régi házunk előtt, és tiszta őrület fogadott. Szentélyt csináltak belőle, de a környéket mégis teleszórják szeméttel. Azért nem temettük el Kurt hamvait, mert nem akartuk, hogy folyton zaklassák a sírját.”<
Kurt Cobain pólóminta -pólórendelés RockPont
Kurt Cobain pólóminta -pólórendelés RockPont